Ezeken az oldalakon gyűjtjük össze és tesszük közzé a Doktori Iskola hallgatói által készített magyar nyelvű publikációkat tematikus bontásban.

Környezetfizika, energetika

 

Szeidemann Ákos, Gróf Andrea, Tél Tamás: Mozgás a forgó Földön: a ciklonoktól az Eötvös-mérlegig – e-tananyag középiskolásoknak, Fizikai Szemle 2021 /7-8 pp. 258-261

Komáromi Annamária: Űrtevékenységről a középiskolában (Műholdas távérzékelés), Fizikai Szemle 2021/5, pp. 169-172.

Tasnádi Anikó: A hőszivattyú, Fizikai Szemle 2021 /5 pp. 163-169

Komáromi Annamária: A torziós ingától az űrgravimetriáig, Fizikai Szemle 70 : 2 pp. 71-72. , 2 p. (2020)

M. Pető: Milyen Napunk van? -avagy asztrofizika a középiskolában, Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem kiadványa (megjelenés alatt)

Garamhegyi Gábor: Safecast-projekt megvalósítása az Isaszegi Gábor Dénes Gimnázium és Szakgimnáziumban, Fizikai Szemle 2019/01, pp. 30-36.

Vörös Alpár István Vita: Szabadulószobák a folyadékok fizikájának tanulmányozására, Fizikai Szemle 2019/02, pp. 58-62.

Leitner Lászlóné: Környezettudatos gondolkodás analógiás vizsgálata, Matematikát, fizikát és informatikát oktatók (MAFIOK) 41. országos konferenciája, Konferenciakötet, szerk: Talata I., Szent István Egyetem, Ybl Miklós Építéstudományi Kar, Budapest, 2017., pp. 161-167.

Gróf Andrea: Honnan fúj a szél – avagy okosabb-e egy ötödikes, mint Sylvester Stallone?, Fizikai Szemle 2017/3., pp. 89.-93

Finta Zsanett, Mitre Zoltán: Hőmérsékletmérés napfogyatkozáskor - a kutatásalapú tanulás alkalmazása, Fizikai Szemle 2017/3., pp. 100.-103

Stonawski Tamás: Csírázási sebességek mérése - egy tévhit tisztázása a mikrohullámú sütőről., Fizikai Szemle 2015/6., pp. 211.-214

Beke Tamás: A Nap- és szélenergia lakossági felhasználási lehetőségeinek modellezése iskolai projektfeladatban., Fizikai Szemle 2015/7-8., pp. 263.-269

Hömöstrei Mihály: Feketetest-sugárzás és alkalmazásai, Fizikai Szemle 2014/7-8., pp. 262.-267.

Gróf Andrea: Földrajz a fizikaórán , A fizika, matematika és művészet találkozása az oktatásban, kutatásban, Konferenciakötet ELTE Budapest, 2013, pp. 247.-252.

Pető Mária: Légkörfizika egy üdítős dobozban, avagy CANSAT12, A fizika, matematika és művészet találkozása az oktatásban, kutatásban, Konferenciakötet ELTE Budapest, 2013, pp. 279.-284.

Tasnádi Anikó: A Föld energiamérlegének néhány kérdése a fizikaórán, A fizika, matematika és művészet találkozása az oktatásban, kutatásban, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2013, pp. 253.-258.

Vörös Alpár István Vita, Sárközi Zsuzsa: Sok kicsi sokra megy?, A fizika, matematika és művészet találkozása az oktatásban, kutatásban, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2013, pp. 241.-246.

Szeidemann Ákos, Beck Róbert: A ciklonok szemléletes tanítása középiskolában, Természettudomány tanítása korszerűen és vonzóan, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2011, pp. 632.-637.

Szeidemann Ákos: Az energiafogalom szintézise napenergiás aszalóval, Természettudomány tanítása korszerűen és vonzóan, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2011, pp. 220.-225.

Tasnádi Anikó: Energiaforrások, energiatermelés, és klímaváltozás tanítása a Nemzetközi Érettségin, Természettudomány tanítása korszerűen és vonzóan, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2011, pp. 214.-219.

Döményné Ságodi Ibolya: Amiről a radartérkép mesél…, Fizikatanítás tartalmasan és érdekesen, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2010, pp. 245.-250.

Döményné Ságodi Ibolya: Égre néző szemek a Garay Gimnáziumban, Fizikatanítás tartalmasan és érdekesen, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2010, pp. 257.-262.

Garamhegyi Gábor: Sugárzások vizsgálata humán térben, Fizikatanítás tartalmasan és érdekesen, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2010, pp. 231.-236.

Pető Mária: A kráterképződés tanulmányozása, Fizikatanítás tartalmasan és érdekesen, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2010, pp. 237.-244.

Szeidemann Ákos: Környezetfizika a középiskolában, a napenergiás aszaló, Fizikatanítás tartalmasan és érdekesen, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2010, pp. 209.-214.

Vörös Alpár István Vita: A környezeti nevelés lehetőségei a fizika oktatásban, Fizikatanítás tartalmasan és érdekesen, Konferenciakötet, ELTE Budapest, 2010, pp. 215.-220.